Informatica 9.5 maximaliseert return on big data

Organisaties realiseren door middel van big data zakelijk voordeel, innovatie en productiviteit

INFORMATICA WORLD, LAS VEGAS, NV, 16 mei 2012 -

Informatica Corporation (NASDAQ: INFA), de grootste onafhankelijke aanbieder van data-integratiesoftware, introduceert vandaag de nieuwste release van het Informatica Platform, Informatica 9.5, ontwikkeld om de return on big data van klanten te maximaliseren.

“De verschuiving naar cloud, social en mobile computing voedt de niet aflatende opkomst van big data. Er wordt verwacht dat de hoeveelheid data wereldwijd alleen volgend jaar al 44 keer1 zoveel zal worden”, aldus Girish Pancha, chief product officer, Informatica. “Big data kan uitzonderlijk zakelijk voordeel brengen. Maar wanneer big data niet goed beheerd wordt, kan het ook enorme kosten en compliance-risico’s met zich meebrengen. Informatica 9.5 stelt organisaties in staat de waarde van big data te verhogen en tegelijkertijd de kosten voor een maximale return on big data te verminderen.”

Big data is een samenvloeiing van drie gerelateerde maar afzonderlijke technologische trends: big transaction data, big interaction data en big data processing. Elke trend vertegenwoordigt baanbrekende innovaties en veelbelovend potentieel. De combinatie van al deze innovaties maakt dat big data enorme nieuwe mogelijkheden brengt. Informatica 9.5 biedt organisaties grote voordelen zodat zij optimaal voordeel kunnen halen uit big data:

Verhogen van de zakelijke waarde van data
Data is de sleutel tot voordeel op de concurrentie en big data speelt hierbij een grote rol. Informatica 9.5 helpt klanten de waarde van hun data te verhogen. De volgende kenmerken spelen hierbij een grote rol:

• Toegankelijk – De eerste visuele datatransformatie-omgeving geoptimaliseerd voor Hadoop, Informatica HParser maakt complexe datatypes beschikbaar voor de business.
  • ActiegerichtProactive monitoring correleert met real-time event streams om zo interessepatronen te identificeren en gerichte alerts te bieden om te helpen bij het maximaliseren van zakelijke kansen, beperken van risico’s en bestuur veilig te stellen.
  • Richtinggevend – Data timeline traceert gedurende een bepaalde periode veranderingen in data en biedt zo een vierdimensionale kijk op klanten, partners en producten.
  • Compleet – Door het bieden van een enkele omgeving voor data-integratie en data-federatie, kan data virtualization bestaande zakelijke en big data in dagen in plaats van  maanden integreren. Dit levert nieuwe inzichten op, waarop actie kan worden ondernomen.
  • RelevantEmbeddable cloud service stelt cloud applicaties in staat snel en dynamisch relevante zakelijke data te embedden.
  • VeiligPervasive data privacy beschermt gevoelige data. Waar, hoe en door wie deze ook gebruikt wordt, met een enkele oplossing die zowel persistent data masking en dynamic data masking combineert om risico’s te beperken.
  • Tijdig – Door gebruik te maken van een broker-less messaging architectuur geïntegreerd met real-time data replicatie en integratie, levert data streaming grote datatransacties op een efficiënte manier aan applicatie- en analytics-omgevingen zodat voorsprong op de concurrentie blijft behouden.
  • Betrouwbaar – Comprehensive data governance levert consistente en nauwkeurige data met nieuwe data stewardship workflows om het vertrouwen van het bedrijfsleven te stimuleren.

Verlagen van de kosten van data
Lean principes gelden meer dan ooit bij big data. Ze zijn ook kritiek bij het voorkomen dat big data een grote aansprakelijkheid wordt. Informatica 9.5 stelt organisaties in staat gebruik te maken van lean data management waarmee de kosten van data verminderd kunnen worden, waaronder:

• BedrijfskostenData validation helpt organisaties met het voorkomen van het maken van slechte zakelijke beslissingen door het opsporen van data-integratiefouten.
  • Hardware kostenHadoop MapReduce processing van data-integratie transformaties, mappings en rules, versnelt de adoptie van low-cost, big data computing platforms om de uitgaven aan hardware te reduceren.
  • PersoneelskostenData discovery automatiseert de ontdekking van zakelijke entiteiten en gevoelige data om ontwikkelproductiviteit te verhogen.
  • Software kostenHybrid IT platform stelt organisaties in staat om gebruik te maken van de economische en self-service-voordelen van de cloud en tegelijkertijd op een kostenefficiënte manier het beheer en de controle te houden over data, on-premise of in de cloud.
  • Opslagkosten – Smart partition archiving, verenigd met tiering en archiving, beheert datagroei op een proactieve manier, waardoor de performance van applicaties verbetert en de infrastructuurkosten voor relationele data en database-applicaties verminderen.

“Big data is een mandaat om beter grip te krijgen op het beheer van informatie. Dit is voor veel organisaties die met het beheer van hun data hebben geworsteld een zorg geweest”, aldus Ted Friedman, Vice President, Gartner.

Realiseren van de belofte van big data
De belofte van big data ligt in de mogelijkheid om te sturen op concurrentievoordeel, nieuwe zakelijke productiviteit en nieuwe opbrengsten en winsten. Informatica 9.5 helpt organisaties op een succesvolle manier alle aspecten van de drie big data megatrends aan te pakken:

• Big data processing – Unified visual IDE for Hadoop helpt ontwikkelaars die geen expert zijn in Hadoop bij het creëren van bedrijfslogica en deze in te zetten in Hadoop. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een intuïtieve en vertrouwde visuele ontwikkelomgeving; Hadoop-native transforms. Deze versnelt de ontwikkeling van complexe datatransformaties en creëert zodoende time-to-business-waarde voor Hadoop-ontwikkelaars.
  • Big interaction data – Social MDM integreert social klantprofielen met bestaande masterdata van klanten om zo klantbehoud en aandeel binnen de portefeuille te verbeteren.
  • Big transaction dataUniversal Data Replication,Ultra Messaging en PowerExchange  leveren transactiegegevens aan Hadoop om de verwerkingskosten te verlagen.

Beschikbaarheid
Informatica 9.5 is in juni 2012 beschikbaar. Informatica 9.5.1 is naar verwachting beschikbaar in Q4, 2012.

This press release contains forward-looking statements that are based on assumptions regarding Informatica's product release. However, these statements are not guarantees of the availability, which may be delayed or cancelled. The development, release and timing of any Informatica product described in this document remain at the sole discretion of Informatica and should not be relied upon in making a purchasing decision. This document is provided for information purposes only. Statements made regarding product and packaging and future functionality are based on current available information, which is subject to change. Such statements should not be relied upon as a representation, warranty or commitment to deliver specific products or functionality in the future. Such statements involve risks and uncertainties, and actual results may differ materially from the results described in this press release. More information about potential risks and uncertainties that could affect Informatica's business and products are included under the caption "Risk Factors" in Informatica's report on Form 10-Q for the quarter ended March 31 2012, which are on file with the SEC and are available on the Company's investor relations website at http://www.informatica.com/. All information provided in this release is as of May 15 2012 and Informatica undertakes no duty to update this information.

1 Worldwide Big Data Technology and Services 2012-2015 Forecast(IDC #233485)

<h3>Over Informatica</h3>
<p>Informatica Corporation (NASDAQ: INFA) is de grootste onafhankelijke aanbieder van data integration-software. Organisaties wereldwijd vertrouwen op Informatica voor het maximaliseren van return on data om hun belangrijkste zakelijke doelstellingen te realiseren. Wereldwijd vertrouwen zo’n 5.000 ondernemingen op Informatica bij het optimaal gebruikmaken van hun data; on-premise, in de Cloud en binnen  social networks. Kijk voor meer informatie op http://www.informatica.com/nl </p>

Note: Informatica, PowerCenter, Informatica Platform and Informatica HParser are trademarks or registered trademarks of Informatica Corporation in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other company and product names may be trade names or trademarks of their respective owners.