Informatica introduceert Cloud MDM

Informatica Cloud MDM verbetert sales-, service- en marketingresultaten met uitgebreide klantinformatie voor klanten van salesforce.com

Nieuwegein, 17 september 2012 -

Informatica Corporation (NASDAQ: INFA), de grootste onafhankelijke aanbieder van data-integratiesoftware, introduceert Informatica Cloud MDM voor organisaties die hun klantinformatie binnen salesforce.com willen verbeteren. Informatica Cloud MDM vergroot de toonaangevende positie van de organisatie in Cloud Data Integration en Master Data Management (MDM), met technologieën verkregen dankzij de overname van Data Scout Solutions Group Limited.

“Met de explosieve groei van data in cloud computing en CRM-systemen, moeten organisaties een 360-graden beeld van hun klanten hebben, zodat ze hun concurrentie een stap voor kunnen blijven”, zegt Girish Pancha, chief product officer, Informatica. “Om dit complete beeld te krijgen, moeten de klantgegevens van een organisatie verzameld worden vanuit enterprise-applicaties, cloud-applicaties en andere dataproviders voor business en IT. Er zijn technologieën nodig voor opschoning, koppeling, deduplicatie en verrijking om de grootste waarde uit datasets te halen. Met de overname van Data Scout en de introductie van Informatica Cloud MDM hebben we onze weg naar het leveren hiervan versneld.”

De voordelen van Informatica Cloud MDM

Informatica Cloud MDM vergroot de waarde van de investering van een organisatie in customer relationship management (CRM) met betere lead-conversie, klantgerichtheid en cross-selling-resultaten. Informatica Cloud MDM is van oorsprong een oplossing van Force.com, die volledig is geïntegreerd met salesforce.com en geïmplementeerd in de cloud. Er hoeft geen extra hardware of software geïnstalleerd te worden. Bovendien kan Informatica Cloud MDM organisaties helpen met:

• Het verbeteren van sales-productiviteit met meer volledige en accurate klant- en opportunity-data.
  • Het verbeteren van klantenservice en het vergroten van cross-sellings dankzij begrip van alle gebieden van klantrelaties.
  • Het realiseren van hogere marketing return on investment met accurate segmentatie- en campagne-resultaten.
  • Het opsporen van opportunities in de sales-cyclus, binnen verkoopgebieden en divisies.
  • Het beheren van account-hiërarchieën om de echte waarde van elke klant zichtbaar te maken
  • Het uitbreiden van klantinformatie met data van derde partijen voor extra klantinzicht.

Specificaties van Informatica Cloud MDM

Informatica Cloud MDM is een multi-tenant software-as-a-service (SaaS) MDM-applicatie, oorspronkelijk gebouwd en geïmplementeerd op Force.com. Met Informatica Cloud MDM kunnen organisaties:

• Klantinformatie opschonen, standaardiseren en verrijken
    • Data standaardisatie, adresvalidatie en e-mailverificatie kan ervoor zorgen dat data altijd schoon en betrouwbaar blijft.
    • Klantinformatie is uitgebreid met extra data van andere dataproviders zoals Bloomberg, data.com en Thomson Reuters.
  • Duplicate en inconsistente data verwijderen en voorkomen
    • Accounts, contacten en kansen die zich op één Salesforce-platform of op meerdere Salesforce-platformen bevinden, worden gekoppeld en geconsolideerd om het complete en geautoriseerde beeld van de klant te ontwikkelen. Sales-, marketing- en servicemedewerkers kunnen elke klant zo de beste ervaring geven en teamproductiviteit maximaliseren.
    • Interactieve duplicatiecontroles zijn naadloos geïntegreerd met de Salesforce-gebruikersinterface om er proactief voor te zorgen dat er geen duplicate data wordt ingevoerd.
  • Kritische enterprise-data integreren
    • Informatica Cloud MDM geeft een compleet beeld van de klant door belangrijke data van andere enterprise- en cloud-applicaties, zoals factuurinformatie, service/support historie en financiële gegevens, te integreren in de CRM-omgeving.
  • Account-hiërarchieën bekijken en beheren
    • Informatica Cloud MDM beheert en toont een geconsolideerd beeld van klanthiërarchieën binnen verschillende platformen van Salesforce en andere enterprise-systemen en geeft klantteams een enkel, accuraat beeld van de waarde van elke klantrelatie

Vergroting van de toonaangevende positie in cloud data integratie, datakwaliteit en MDM

• Informatica Cloud MDM profiteert van Informatica Cloud data integratie om te zorgen voor connectiviteit met andere cloud- en on-premise-systemen, inclusief SAP, Oracle en NetSuite. Informatica Cloud data integratie is door salesforce.com-klanten bekroond met de AppExchange Best of Award for Integration, voor het vierde jaar op een rij.
  • Met de mogelijkheden van Informatica Cloud’s integration platform-as-a-service (iPaaS) kunnen gebruikers hun eigen, eenvoudig te gebruiken integratie-applicaties in de cloud creëren, die nu ook data uit Informatica Cloud MDM meenemen.
  • Informatica Cloud, Informatica Data Quality en Informatica MDM, onderdeel van het Informatica Platform, ondersteunen zowel business- als IT-rollen, om zeker te zijn van nauwere samenwerking in het afhandelen van alle types van data-intensieve projecten. Deze kunnen tezamen gebruikt worden door klanten met complexe en grootschalige ‘Hybrid IT’-omgevingen.

“Met de groeiende populariteit van op de cloud gebaseerde CRM-applicaties, wachten bedrijven op MDM als een oplossing om klantdata binnen verschillende cloud- en on-premise enterprise-applicaties samen te brengen”, zegt John Radcliffe, Research Vice President, Gartner. “De organisaties die een cloud-georiënteerd beeld op de wereld al hebben omarmd, wacht dezelfde cloud-propositie met MDM in de cloud – geen software-onderhoud, snelle time-to-value en prijzen op abonnementsbasis.”

Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met:
Informatica Nederland
Kristen Miller, Senior PR & AR Manager EMEA
E-mail: kmiller@informatica.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:
Claudia Top van LEWIS PR
E-mail: claudia.top@lewispr.com

Over Informatica

Informatica Corporation (NASDAQ: INFA) is de grootste onafhankelijke aanbieder van data integration-software. Organisaties wereldwijd vertrouwen op Informatica voor het maximaliseren van return on data om hun belangrijkste zakelijke doelstellingen te realiseren. Wereldwijd vertrouwen zo’n 5.000 ondernemingen op Informatica bij het optimaal gebruikmaken van hun data; on-premise, in de Cloud en binnen  social networks. Kijk voor meer informatie op http://www.informatica.com/nl

Note: Informatica, PowerCenter and Informatica Cloud are registered trademarks of Informatica Corporation in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other company and product names may be trade names or trademarks of their respective owners.