Informatica gepositioneerd in leiderskwadrant in ‘Magic Quadrant for Data Integration Tools report 2012’

Informatica beoordeeld op basis van ‘uitvoerbaarheid’ en ‘visie’

Nieuwegein, 22 oktober 2012 -

Informatica Corporation (NASDAQ: INFA), de grootste onafhankelijke aanbieder van data integratiesoftware, maakt bekend dat zij door Gartner, Inc. is geplaatst in het leiderskwadrant in het rapport ‘Magic Quadrant for Data Integration Tools 2012’, dat is gepubliceerd op 18 oktober 2012. Het volledige rapport, inclusief de grafische weergave van het kwadrant, is beschikbaar op de Informatica website op www.informatica.com/di_mq/.

In augustus 2012 was Informatica ook gepositioneerd in het leiderskwadrant in het 2012 Magic Quadrant for Data Quality Tools-report. In oktober 2012 was Informatica gepositioneerd in het leiderskwadrant in het Magic Quadrant for Master Data Management of Customer Data Integration-rapport.

Eric Thoo, Ted Friedman en Mark A. Beyer, auteurs van het rapport, geven aan dat leiders in de data integratie tool-markt koplopers zijn in de samenvloeiing van single-purpose tools in een aanbod dat een range van data delivery-stijlen ondersteunt. Deze vendors zijn sterk in de meer traditionele data integratiepatronen. Ze ondersteunen ook nieuwere patronen en bieden mogelijkheden die data services in de context van SOA mogelijk maken. Leiders hebben een significant belang in de markt. Resources bedreven in hun tools, zijn direct beschikbaar. Deze vendors zetten voor een groot gedeelte de markttrends neer door nieuwe functionele mogelijkheden in hun producten te bieden en door nieuwe types aan bedrijfsproblemen te identificeren, waarbij data integratie-tools aanzienlijke toegevoegde waarde kunnen bieden. Voorbeelden van inzet welke meerdere projecten en type cases omvatten, zijn gemeengoed onder klanten van leiders.

Het Informatica Platform bestaat uit schaalbare, high performance software die data vanuit virtuele en zakelijke systemen integreert, in elk format, en het levert die data door de gehele organisatie, op elke latency. Met deze enterprise data integratieproducten, kunnen IT-organisaties hun kosten drastisch verminderen, hun productiviteit een boost geven en risico verlagen – ondertussen tegemoetkomend aan de business-vraag naar holistische, accurate, relevante en betrouwbare data.

De Informatica platform-benadering speelt ook in op de fundamentele shift die big data is. Dit bestaat uit drie aspecten: big transaction data, big interaction data en big data processing. Deze aspecten liggen ten grondslag aan de explosieve groei in grotere volumes, grotere variëteit en hoger tempo. Het Informatica Platform stelt ondernemingen in staat om hun winst op big data te maximaliseren door het bieden van big data integratie.

Informatica is een leider in het Magic Quadrant for Data Integration Tools-rapport. Het bedrijf groeit onverminderd door en blijft innoveren met haar data integratie-producten en -oplossingen. Highlights van het afgelopen jaar:

• In mei introduceerde Informatica het Informatica 9.5 Platform, ontwikkeld om de return on big data van klanten te vergroten. Big data, de samenvloeiing van drie gerelateerde maar afzonderlijke technologische trends: big transactional data, big interaction data en big data processing, kan grote toegevoegde bedrijfswaarde aan klanten bieden. Informatica 9.5 biedt grote voordelen voor bedrijven bij het behalen van voordeel van big data.
  • Informatica leverde Informatica MDM 9.5, en bood baanbrekende mogelijkheden in master data management (MDM) voor social media, cloud computing, mobile en big data. Sleutelelementen zijn de visie van de social customer master en het introduceren van een master data timeline voor efficiënt datum versiebeheer.
  • In September lanceerde Informatica Informatica Cloud MDM voor organisaties die hun klantinformatie in Salesforce willen verbeteren. Informatica Cloud MDM toont Informatica’s leiderschap in Cloud Data Integration en Master Data Management (MDM).
  • Informatica leverde haar cloud integratie platform-as-a-service (PaaS)-aanbod met Informatica Cloud Spring 2012. De release omvat een Cloud Connector Toolkit, Cloud Integration Templates en nieuwe enterprise-class features voor verbeterde eenvoud.
  • Informatica Cloud ontving de Best of AppExchange award voor data integratie van salesforce.com klanten, voor het vierde jaar op rij.
  • Informatica kondigde enterprise en cloud partnerships aan met Amazon Web Services, Cloudera, Microsoft, MapR en Xactly.
  • Voor het zevende jaar op rij, behaalde Informatica top cijfers voor klantloyaliteit voor data integratie in het 2012 Data Integration Customer Satisfaction survey, uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau TNS, wereldwijd marktleider in inzicht en informatie.

“Wij zijn van mening dat onze sterke positie in het leiderskwadrant van het Data Integration Tool Report onze innovatieve road map erkent en onze voortdurende investering in het ontwikkelen van toonaangevende data integratie- en data kwaliteitstechnologieën”, Aldus Girish Pancha, executive vice president and chief product officer bij Informatica. “Het Informatica Platform blijft zich richten op de business-prioriteiten van onze klanten, waaronder het beheer van traditionele en big data, zowel on-premise als in de cloud. Informatica’s voortdurende investering in R&D in het platform levert klanten voordeel op ten opzichte van de concurrentie. Zij kunnen hun steeds chaotischere data omzetten naar mooie bedrijfsresultaten.”

Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met:
Informatica Nederland
Kristen Miller, Senior PR & AR Manager EMEA
E-mail: kmiller@informatica.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:
Claudia Top van LEWIS PR

E-mail: claudia.top@lewispr.com

Over Informatica

Informatica Corporation (NASDAQ: INFA) is de grootste onafhankelijke aanbieder van data integration-software. Organisaties wereldwijd vertrouwen op Informatica voor het maximaliseren van return on data om hun belangrijkste zakelijke doelstellingen te realiseren. Wereldwijd vertrouwen zo’n 5.000 ondernemingen op Informatica bij het optimaal gebruikmaken van hun data; on-premise, in de Cloud en binnen  social networks. Kijk voor meer informatie op http://www.informatica.com/nl

Note: Informatica, Informatica Platform and PowerCenter are trademarks or registered trademarks of Informatica Corporation in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other company and product names may be trade names or trademarks of their respective owners.